English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line

Zařazeno : na rally s

Honza Froněk, 07.09.2019 00:08
Tisknout článek
Kategorie : Testy; zobrazeno : 561x


Při příležitosti letošní Německé rally se nám dostala do rukou nejvýkonnější verze SUV Volkswagen Tiguan. Na německém autobahnu a ve vinicích kolem řeky Mosely se každý kůň hodí.
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line

Volkswagen Tiguan současné generace brázdí silnice už nějaký ten pátek. Design vozu ale svůj boj s časem neprohrává, ba naopak. Navíc nám dělala společnost nejvýkonnější ale také nejdražší specifikace s dvakrát přeplňovaným dvoulitrovým diesel pod kapotou o výkonu rovných 240 koní. Bílá perleť Oryx v kombinaci s černými doplňky a příplatkovými koly Suzuka o rozměru 20 palců vozu vyloženě sluší. Horší už to pak je s hmyzem na přídi, kterému auto na německé dálnici jede vstříc rychleji než obvykle.

Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line

Tradiční začátek každého rallyového výletu se nese ve znamení hry Tetris se zavazadly v kufru auta. Kufr Tiguanu toho pojme opravdu hodně, takže sofistikované natáčení batohů a tašek zde odpadá. Nějaké to místo se skrývá ještě pod podlážkou, kde není rezerva ani dojezdové kolo, ale lepení a subwoofer Dynaudia. Tetris se nekoná ani v kabině vozu, která velmi komfortně převeze čtveřici cestujících. Cestující vzadu navíc mají k dispozici vyhřívání sedaček posuvné lavice, nastavení teploty, USB nebo 12V zásuvku. Navíc stoleček na opěradle přední sedačky bez problému udrží notebook, čehož lze využít k editaci fotek. Vyplatí se v tomto případě zatáhnout prosklenou střechu.
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line

Osazenstvo na předních sedačkách si nemůže stěžovat snad na nic. Řidič má před sebou skvěle padnoucí volant a virtuální kokpit. Auto bylo vybaveno novou příplatkovou navigací Discover Pro, která jde s dobou a nemá jediné hardwarové tlačítko. Hlasitost lze naštěstí ovládat tlačítky na volantu. Líbivý lesklý design se rychle upatlá stejně jako současné telefony.
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line

S motorem 2.0 BiTDI spojeným se sedmistupňovým DSG jsme již měli tu čest letos v zimě ve Škodě Kodiaq RS. Tiguan je proti SUV od české automobilky citelně lehčí a o něco menší vůz, takže jsme počítali s tím, že pojede pocitově lépe. Ale chyba lávky. Ne že by auto nejelo, to se rozhodně nedá říci. Proti Kodiaqu jsme si ale připadali, že máme 160kg hendikep než výhodu. Ono je to vidět i ve zrychlení z 0 na 100 km/h. 6,9 vs. 7,2 vteřiny v neprospěch VW. Na německé dálnici se s autem vyřádíte jedna báseň a to samé se dá říci i o klikatých cestičkách ve vinicích kolem řeky Mosely. Ale nelze se pak divit, když po 250 kilometrech zmizí v nádrži o objemu 64 litrů téměř polovina nafty. Celkově se průměrná spotřeba pohybovala lehce pod 10 litry na 100 kilometrů. Jenže nechte těch 240 koní a 500 Nm jen tak spát…
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line

Tiguan je v této specifikaci spíše dálniční stíhač než offroad, ale díky světlé výšce se s ním dá bez problému zajet zaparkovat na louku nebo vůz dostatečně schovat z příjezdové cesty. V komfortním nastavení voliče režimů zajistí vůz kolíbavou jízdu i na 20 palcových kolech. Režim sport je pak citelně tvrdší. Pohon 4x4 pak brzy ráno na rosou pokryté louce svádí, v zimě dodá jistoty. Po návratu ze závodů s Tiguanem ještě manželka nadělá hodně parády, až poveze děti do školy. A díky parkovacímu asistentu ani neodře obrovská kola.  
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line

Volkswagen si za všechna ta hýčkání, co na posádku čekají na palubě a pod kapotou Tiguanu, nechá řádně zaplatit. Základní cena s motorem 2.0 BiTDI 4Motion R-Line startuje na 1.279.900,-. S příplatky se není problém přiblížit k hranici milionu a půl. Holt každá sranda něco stojí.
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line

Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line

 

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 508

27.01.2012 23:50

Článek Radek Vojtěchovský, Testy

Na rally se Subaru XV 2.0D

Na rally se Subaru XV 2.0D

21.07.2014 08:56

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

15.11.2014 20:03

Článek Honza Froněk, WRC

Na rally s Volkswagenem T-Roc

Na rally s Volkswagenem T-Roc

08.09.2018 22:51

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Škodou Yeti

22.07.2010 08:10

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Subaru Legacy

31.08.2010 17:04

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 308 eHDI

06.08.2011 16:39

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem Berlingo

25.09.2011 18:03

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Volkswagenem Caddy

22.09.2012 16:00

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem C4 Aircross

20.02.2013 21:04

Článek Honza Froněk, Testy

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/JTRT: Olga Lounová už má doma pohár i z Rally Bohemia

/ Další video...