Volkswagen Tiguan současné generace brázdí silnice už nějaký ten pátek. Design vozu ale svůj boj s časem neprohrává, ba naopak. Navíc nám dělala společnost nejvýkonnější ale také nejdražší specifikace s dvakrát přeplňovaným dvoulitrovým diesel pod kapotou o výkonu rovných 240 koní. Bílá perleť Oryx v kombinaci s černými doplňky a příplatkovými koly Suzuka o rozměru 20 palců vozu vyloženě sluší. Horší už to pak je s hmyzem na přídi, kterému auto na německé dálnici jede vstříc rychleji než obvykle.
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line
Tradiční začátek každého rallyového výletu se nese ve znamení hry Tetris se zavazadly v kufru auta. Kufr Tiguanu toho pojme opravdu hodně, takže sofistikované natáčení batohů a tašek zde odpadá. Nějaké to místo se skrývá ještě pod podlážkou, kde není rezerva ani dojezdové kolo, ale lepení a subwoofer Dynaudia. Tetris se nekoná ani v kabině vozu, která velmi komfortně převeze čtveřici cestujících. Cestující vzadu navíc mají k dispozici vyhřívání sedaček posuvné lavice, nastavení teploty, USB nebo 12V zásuvku. Navíc stoleček na opěradle přední sedačky bez problému udrží notebook, čehož lze využít k editaci fotek. Vyplatí se v tomto případě zatáhnout prosklenou střechu.
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line
Osazenstvo na předních sedačkách si nemůže stěžovat snad na nic. Řidič má před sebou skvěle padnoucí volant a virtuální kokpit. Auto bylo vybaveno novou příplatkovou navigací Discover Pro, která jde s dobou a nemá jediné hardwarové tlačítko. Hlasitost lze naštěstí ovládat tlačítky na volantu. Líbivý lesklý design se rychle upatlá stejně jako současné telefony.
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line
S motorem 2.0 BiTDI spojeným se sedmistupňovým DSG jsme již měli tu čest letos v zimě ve Škodě Kodiaq RS. Tiguan je proti SUV od české automobilky citelně lehčí a o něco menší vůz, takže jsme počítali s tím, že pojede pocitově lépe. Ale chyba lávky. Ne že by auto nejelo, to se rozhodně nedá říci. Proti Kodiaqu jsme si ale připadali, že máme 160kg hendikep než výhodu. Ono je to vidět i ve zrychlení z 0 na 100 km/h. 6,9 vs. 7,2 vteřiny v neprospěch VW. Na německé dálnici se s autem vyřádíte jedna báseň a to samé se dá říci i o klikatých cestičkách ve vinicích kolem řeky Mosely. Ale nelze se pak divit, když po 250 kilometrech zmizí v nádrži o objemu 64 litrů téměř polovina nafty. Celkově se průměrná spotřeba pohybovala lehce pod 10 litry na 100 kilometrů. Jenže nechte těch 240 koní a 500 Nm jen tak spát…
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line
Tiguan je v této specifikaci spíše dálniční stíhač než offroad, ale díky světlé výšce se s ním dá bez problému zajet zaparkovat na louku nebo vůz dostatečně schovat z příjezdové cesty. V komfortním nastavení voliče režimů zajistí vůz kolíbavou jízdu i na 20 palcových kolech. Režim sport je pak citelně tvrdší. Pohon 4x4 pak brzy ráno na rosou pokryté louce svádí, v zimě dodá jistoty. Po návratu ze závodů s Tiguanem ještě manželka nadělá hodně parády, až poveze děti do školy. A díky parkovacímu asistentu ani neodře obrovská kola.
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line
Volkswagen si za všechna ta hýčkání, co na posádku čekají na palubě a pod kapotou Tiguanu, nechá řádně zaplatit. Základní cena s motorem 2.0 BiTDI 4Motion R-Line startuje na 1.279.900,-. S příplatky se není problém přiblížit k hranici milionu a půl. Holt každá sranda něco stojí.
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line
Na rally s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI 4Motion R-Line